ویدئو | منصور ضابطیان در «آپارات» میزبان ستارگان دوران مدرن می‌شود ویدئو | بخش هایی از گفتگوی جنجالی محمدحسین مهدویان با هوشنگ گلمکانی حادثه در تنکابن | یادی از مرحوم منوچهر حامدی خراسانی، بازیگر سینما و تلویزیون تمدید مهلت ارسال اثر به نوزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به نام مادر | مروری بر مشهورترین مادر‌های سینمای پس از انقلاب اسلامی بومیان جزیره سی پی یو آموزش داستان نویسی | شکل مولکول‌های جهان (بخش اول) همه چیز درباره فیلم گلادیاتور ۲ + بازیگران و خلاصه داستان نقش‌آفرینی کیانو ریوز و جیم کری در یک فیلم کارگردان فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای ردپا: پیام انسانی، رمز موفقیت در جشنواره‌های جهانی است اسکار سینمای اسپانیا نامزدهای خود را معرفی کرد برج میلاد، کاخ چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (٢ دی ١۴٠٣) استوری رضا کیانیان در واکنش به بستری‌شدن محمدعلی موحد و آلودگی هوا + عکس صوت | دانلود آهنگ جدید بهرام پاییز با نام مادر + متن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳
سرخط خبرها

۶ فیلم در «هفت‌کرانه» | اکران فیلم‌های کوتاه باشگاه فیلم «رویش» به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی

  • کد خبر: ۲۲۲۲۱۷
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
۶ فیلم در «هفت‌کرانه» | اکران فیلم‌های کوتاه باشگاه فیلم «رویش» به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی
باشگاه فیلم رویش عصرگاه روز گذشته، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در قالب رویداد «هفت‌کرانه» میزبان هنرمندان و کارگردانانی بود که به تماشای ۱۲ اثر شامل ۶ فیلم از تولیدات باشگاه فیلم رویش در سال گذشته و ۶ فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای نشستند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نشست پس از اکران آثاری با مضامین ایثار، عشق، قدس و مظلومیت کودکان غزه، مضامین آیینی و فرهنگ شهادت، کارگردانان و عوامل فیلم‌ها به گپ‌وگفت با مخاطب و پرسش‌و‌پاسخ درباره فیلم‌ها پرداختند.

خرده‌روایتی در باب خاطرات شهید

کارگردان فیلم «پاییز آمد» در توضیح این اثر گفت: فیلم به‌نوعی خرده‌روایتی درباره کتاب «پاییز آمد» بود که این کتاب پاییز سال جاری قرار است رونمایی شود.

سجاد انتظاری افزود: اثری که مشاهده کردید برداشت‌هایی از فصل‌های مختلف این کتاب بود. کتاب پاییز آمد خاطرات خانم موسوی، همسر شهید است. درواقع این فیلم یک تیزر برای کتاب است. تمام اتفاقاتی که در فیلم دیده می‌شود، در کتاب هست و برای داستان‌سرایی، از کتاب خارج نشدیم.

نگاهی نو به کودکان غزه 

سپس کارگردان فیلم «۱.۲.۳» مقابل مخاطبان خود قرار گرفت و درباره این فیلم گفت: صحنه‌ای از فیلم که صورت کودک از داخل مثلث نمایان شده بود، برای نشان‌دادن هشدار بیشتر و درخطربودن کودکان بود. کار ۱.۲.۳ با بودجه خیلی کمی ساخته شده بود.

امسر حسین کشمیری در ادامه توضیح داد: فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای را به حوزه هنری بردیم و درخواست اجرای کار حرفه‌ای‌تری را با کمک باشگاه رویش داشتیم. پس از چکش‌کاری‌هایی که طی جلسات مختلف با مشاوران این باشگاه صورت گرفت، روند تولید را بار دیگر شروع کردیم و نتیجه این اثر کوتاه شد.

وقتی همه‌چیز به جز حسین(ع) فراموش می‌شود

کارگردان فیلم «فراموشی» در ادامه این نشست توضیح داد: در شهر لوکیشن مناسبی برای فیلم‌برداری وجود نداشت؛ پس به شاندیز رفتیم و توانستیم لوکیشن خوبی برای تصویربرداری پیدا کنیم. حدود ۲ هفته صرف تولید و پس‌تولید کردیم و به علت وجود محدودیت‌هایی از سمت تهران، فرصتی برای ساختن فیلم‌ نداشتیم.

احسان صبوری در پاسخ به برخی از انتقادات درباره نحوه صداگذاری فیلم گفت: ممکن است بالابودن زیرصدا در اینجا سبب نقد‌هایی شود، اما در شرایط بهتر اکران مثلا در سینما این مشکل کم‌تر است.

«پیام»ی برای یک واقعیت

همچنین کارگردان فیلم «پیام» که فیلمی درباره یک خبرنگار اهل غزه است، در توضیح اثر خود اظهار کرد: صدا‌های بک‌گراند فیلم کاملاً واقعی بود. انفجار‌ها را طراحی کردیم، اما صدای پس‌زمینه کاملاً واقعی است.

سعید ملتجی ادامه داد: برای حضور بازیگر زنی که لهجه عربی حوزه مدیترانه را بتواند اجرا کند جست‌وجوی زیادی داشتیم تا بازیگر حاضر فیلم را پیدا کردیم. ضمن اینکه فیلم با موبایل تولید شده است.

وی ادامه داد: ما در چند مرحله، فیلم را ترجمه کردیم و در پایان نسخه آخر را با محوریت بازیگر، نهایی کردیم. آنچه خود بازیگر توانست ترجمه کند بهتر و مهم‌تر بود.

صدایی که همیشه در خانه است

در این نشست، کارگردان «یک ترانه از تو» نیز گفت: دغدغه‌ام همیشه این بود که برخی بچه‌ها با پدر و مادران ناشنوا، چطور در خانه زندگی می‌کنند و با این ماجرا کنار می‌آیند؟

به گفته روح‌الله جلالی‌طلب، همین سؤال، در ذهنم جرقه‌ای برای ساخت این فیلم شد.

رفت‌‌و‌آمدهایی که بقای یک روایت شدند

بخشی از این نشست نیز به اکران فیلم «مادر» ساخته نعمت سرگلزایی اختصاص یافت. کارگردان این فیلم گفت: جذابیت سینما همین قالب‌های مختلفی است که دارد. در هرکدام از این قالب‌ها جریان‌های متفاوت و جالبی اتفاق می‌افتد. پروسه رسیدن به ایده در هرکدام متفاوت است و قرار نیست مستندی در یک قالب روندی متفاوت داشته باشد.

سرگلزایی افزود: در این مصاحبه اتفاقی که افتاد فرم کار شکل گرفت، درواقع ما می‌خواستیم مادر صحبت کند تا فرم ایجادشده را ببریم و مبلغی برای بقای مستند بگیریم و ادامه‌اش را بسازیم، اما مادر صحبت نمی‌کرد.

از یک جا به بعد، اما دیدیم که این رفت‌وآمد‌ها دارد یک روایتی بیان می‌کند. انگار افراد هم مثل من دنبال بقای یک روایت بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->